den gamla tjock TV:n till försäljning. Till ett lågt pris. En hundring. Panasonic med tillhörande fjärrkontroll.. Det konstiga är att ingen ringer. Ångrar nu att jag inte satte Mot annonskostnad.

Men så plötsligt ringer min mobil. Jag kastar mig ur soffan där jag och sonen halvligger. Ramlar nästan omkull då fleecefilten snor in sig i mina fötter. Mobilen ligger på laddning i köket så det är ca tio meter att ta sig.

Jag får tag i mobilen precis i samma ögonblick som den i andra änden lägger på. Dolt nummer givetvis.

Suck! Det var säkert någon som ville köpa TV:n. Jag återvänder till soffan och en son som ligger där i skrattkramp. Han skrattar så han tjuter.

Jag sätter mig intill med min halvladdade mobil i handen. Så ringer det igen. Dolt nummer. Och precis som förut så lägger personen i andra änden på.

Sonen vrider sig nu plågosamt. förstår jag. Mycket roligt! Ha Ha.

