och faller nästan över stövlarna som står precis innanför dörren. Springer nedför trappan, in på toan. Har hållt mig bra länge, för länge. Siktar så in mig på toapappret och toarullen sitter där helt barskrapad ifrån toapapper. Den runda bruna rullen sitter så fint i hållaren. Smått irriterad med knäna ihop hämtar jag en ny att sätta i. Gör vad jag ska och lämnar sedan puderrummet för att påbörja middagen. Som vanligt så har jag improviserat rätt så mycket de senaste dagarna när det gäller middagen. Men det har varit roligt att varje dag laga en ny rätt som jag tidigare inte gjort. Fast den Indiska linsgrytan var ju den största missen såklart!

Ställer ned någons O´boy mugg från morgonen i diskmaskinen. Ser matskedarna stå felvända i bestickhållaren. Vänder på dem och ger ifrån mig en tyst suck. Bagateller visserligen men jag har ju sagt tiotusen gånger att  hon inte ska klaga sedan när hon får äta filen med en ingrodd lortig sked.

Torsdag är pannkaksdag and so be it. Den lyxiga tonårsdottern får äta kycklingrester från igår då pannkakor inte duger.

Sonen är trött och inte på tipptopp humör. Försov sig i morse och behöver kanske lägga sig något tidigare ikväll. Tar upp detta med honom och får en ondskefull blick tillbaka.

Kaffebryggaren ger ifrån sig ett knäpp och jag påminns om att jag ska dricka kaffe. Förresten så låg nagelacket under spisen. Hur det nu kom dit…

Dottern har städat i sin garderob och den är så fin att hon borde ta ett kort. Föreviga det hela. Hon fnyser och stänger dörrarna.

I brevlådan låg ett fönsterkuvert. Från Renault. Jag vill inte ens öppna det. Jag håller upp det i luften och frågar om det är någon som vill ha ett fönsterkuvert. Ingen kommer rusande. Jag vet vad det är. Försäkringen ska betalas.

Sonen grymtar lite över möbleringen som jag gjorde i hans rum igår. Den gjorde jag för att han ska kunna komma åt sin basketkorg som sitter på väggen.

Jag sätter mig i soffan bredvid sonen och Simpsons. Vill lägga upp fötterna på soffbordet som jag rationaliserat bort. Det hade varit skönt nu. Jag slänger en blick på min spikmatta som hänger i hörnet över en fåtölj. Inte så värst välutnyttjad, men den finns i alla fall där. Om jag känner för att ligga lite!

Skrivet av annamis 11 februari 2010 klockan 20:54

