har ringt mig i några veckor. Var gång har jag missat samtalet. Efter ett antal missade samtal från samma telefonnummer så blir jag ju såklart lite smått nyfiken.

Vem kan det vara, som inte ger sig?

Jag har ringt upp numret två gånger fast det stred mot mina principer. Vill inte gärna ringa upp ett okänt nummer. Men jag ringde i alla fall numret två gånger efter varandra. Första gången hann jag inte uppfatta vad som sades så då var jag ju tvungen att ringa upp igen. Jag hörde en diffus röst på engelska säga one two…ja, sen bröts det igen.

Attans, nu har jag blivit lurad. Säkert något afrikanummer. En f.d kollega blev uppringd. Hon hann inte svara så hon ringde upp. Numret stod ju i displayen. Senare visade det sig att en större summa lagts på hennes mobilräkning. Numret gick till Zimbabwe. Afrikanummer alltså.

Ikväll ringer så detta 08 nummer igen då. Och jag hinner svara!

Det visar sig vara en kille som ringer från en  ”modellfima” som då finns i Göteborg och Malmö. (hm, tänker jag, men Stockholm då?)

Din väninna Annika skickar här en inbjudan till dig om sminkning och sedan fotografering. Ja, tjenare. tänker jag.  

Han babblar på om hur trevligt Annika hade efteråt och allt detta helt gratis.

Jag undrar Varför hade hon så trevligt efteråt? Var det fest då eller? Var hon inte ensam?

Det blir tyst i andra ändan.

Fotograferingen är gratis men många väljer ändå att köpa en serie med foton. Din väninna var ensam men hon hade väldigt trevligt under sminkningen och under fotograferingen.

Inte intresserad. Tack. Hej då.

Jag får nog ta mig ett snack med Annika om att jag inte vill att hon ska ge ut mitt nummer till okända män.

Skrivet av annamis 10 februari 2010 klockan 21:00

