för igår ringde trevliga Matilda mig. Hon lockade med dvd skiva och trådlös (sladdlös) telefon och sex nummer av Illustrerad Vetenskap för endast etthundranittionio kronor.

Men, DVD skiva, sa jag, och sladdlös telefon det har jag ju redan! Matilda hade plan B i bakfickan som hon halade upp och jag var fast.

Men du, du kan få en… ja, här kommer då det svåra, att förklara vad det är. Jo (mina ord nu för jag kommer inte ihåg vad hon kallade det) en manick som man kopplar (USB) i datorn som då trådlöst kan koppla upp sig mot stereon och på så vis spela datormusiken i stereohögtalarna!

Låter lätt som en plätt. Matilda var mycket trevlig och rådfrågade till och med försäljaren som satt intill hur manicken fungerade. Hon läste också vad som stod i beskrivningen.

Innan vi la på så tackade hon för ett verkligt trevligt samtal. Tror jag det! Det har säkert spritt sig vida omkring att, ring hon den där Anna. Hon köper (går på) det mesta.

Men om jag personligen ska vara helt ärlig, så klart att jag slår till när det låter som en dyr manick, som de ger bort nästan gratis!!

Denna gången ska jag, måste jag, komma ihåg att avsluta prenumerationen efter sex nummer! Det är bara det jag behöver komma ihåg.

