vart jag går så är det inga problem.

Det här låter kanske fånigt för den ej invigde men jag handlar oftast mina matvaror i samma affär. Så jag skriver min inköpslista efter hur varorna kommer i affären. Och även om jag ska storhandla i just denna affär så tar jag aldrig en kundvagn. Istället bygger jag berg i två kundkorgar och ev i en papperspåse. Ju mer jag handlar desto tyngre blir det ju. Så jag lovordar den som kom på dessa kundkorgar på hjul. Vilken fantastisk uppfinning!!

Så om nu någon lagt en massa pengar på en smart uppfinning som gör att de kan följa kundernas väg i affären där de går med sin kundvagn mellan hyllraderna, ja, vad är problemet? Vaddå för mycket kontroll? Vad kan hända? Låt dom pejla in oss. Mig får de gärna pejla in där jag går, förvisso med kundkorgar, men ändå.

I affären där jag handlar, och om sonen är med, så ska vi alltid stanna vid dvd filmerna som ligger i en enda röra i stora trådkorgar. Ha eller inte ha? är alltid frågan. Sonen säger Ja och jag säger Nej. Pejla Pejla…

Vidare fortsätter vi till frukten och knäckebröd. Passerar på vägen dit husgeråd och annat som kan vara av intresse, och då det ligger i en kvinnas natur att gilla prylar så går vi sakta förbi. Eventuellt någon avstickare in i någon hylla!

Så frukt, grönsaker, hårt bröd, mjukt bröd, grillat och inte grillat, pålägg, charkdisk. När vi så kommer till köttavdelningen så brukar det ta lite längre tid, så här kan det bli lite tristess för den som pejlar in oss. Här måste jag nämligen läsa det finstilta på köttförpackningarna. Svensk köttråvara, ursprungsland Sverige och utan köttklister vill jag ha. Den ständigt realiserade danska fläskfilén passerar jag utan att ens blinka.

Sedan följer glasburkar av olika slag. Här kan det också bli lite tråkigt för den som pejlar in oss. Många burkar att gå igenom och alltid finner jag en ny burk. För övrigt så gillar jag Euroshoppers Gröna Oliver med en släng av röd Paprika i. De är riktigt goda!

Mjölkdisken. Såklart ska jag in här och trängas bland alla stillastående parkerade kundvagnar. Självklart parkerade mitt framför min mjölk också. Svettig, röd i ansiktet och lite lite smått irriterad sträcker jag mina långa armar efter mjölk, smör, yoghurt… Hade de ljud i pejlingapperaturen så kunde de även höra min irritation här.

Kaffe måste jag ha så där svänger jag in härnäst. Frysdiskar, godishyllor, blommor, hygien. Som alltid så är jag på snudd att glömma Svarta panterns mat, Mjau med kött. Mums för en katt!

Sedan parkerar jag mig i en kö. Väljer alltid den kortaste, som alla andra. Den behöver dock inte vara den snabbaste då vissa människor har problem med att ha plånböcker och rabattkuponger framme när det är deras tur i kassan!

Så pejla ni in mig bara. Det gör ingenting alls. Jag hade gjort något roligare för pengarna, men det är bara jag det…

