och jag kan inte annat än att säga att jag blir lite (läs mycket) imponerad!

Han svänger med den i handen och den är svart och fin. Han för sitt finger över ”tangentbordet” och ikoner dyker upp. I massor. Det ser fint ut. Det ser ut som om han kan en hel massa bara för att han har en iPod.

Neeeej, herregud inte iPod, en iPhone är det ju.

Nämn ett vin du tycker om. säger han. Jag funderar och mitt dåliga minne är just dåligt. Inget vin dyker upp i mitt sinne. Han tror nog att antingen dricker hon aldrig vin eller också så är hon en vinkaja som inte kommer ihåg vad hon dricker.

 Jo, Castillo Diablo! ropar jag.

Castillo Diablo! Det gillar jag ju. (Eller är det min pappa som gillar det? Ja, så är det ju. Men jag tycker om det också och just nu den enda vinsort jag kunde komma på.)

OK. Kolla här. Jag har en ikon som heter Vinovina (eller något sådant) och där kan jag skriva in ditt vin och se här, vips, så vet jag allt om det vinet. Herregud, tänker jag, killen vet hur han ska imponera på damer.

Han visar en hel massa andra grejor, men vid detta laget börjar jag tappa fokus. Är lite inne på det här med iPod ändå, så jag frågar, lite nonchalant sådär Kan man ringa med den också?

De blickar jag får här säger en hel del. Han skrattar. Lite osäkert. Menar hon allvar? Några sekunders tystnad. Klart man kan ringa med den!

Ja, det fattar jag nog också. Men han fattade inte att jag fattade. Jag låter det vara där. Är det jag månntro då, som ger brudar dåligt rykte? Att vi är helt otekniska?

Skrivet av annamis 27 mars 2010 klockan 00:10
