i kväll och jag gungar förmodligen lite i takt! Den sista konserten här i Götet och det kommer bara att bli så bäst det vet jag.

Igår natt drömde jag att jag och väninnan var på väg till konserten. Göteborg var i kväll festklädd och musiken ljöd ur varje vrå. Vi parkerade min bil inte långt ifrån konsertlokalen. Då slår det mig att biljetten, ja, den ligger hemma och konserten den börjar om tjugo minuter. Jag lägger in backen och drar hemåt. Fort som attan. Det känns som om jag flyr staden Göteborg. Naturligtvis kör jag fel. Precis som i verkliga livet. Jag hamnar i något slags ”gränsland”. Människorna är lite underliga och jag befinner mig plötsligt i ett hus. Som inte har några räta vinklar. Jag är vilse. I huset. Jag hittar inte ut. Känns som om jag befinner mig i ett stort hotell. Ett gammalt slitet hotell med röda sammetstapeter och det ligger liksom en dimma över rummen. Klockan tickar och jag befinner mig på utsidan. Frågar någon om vägen. Ut ur denna staden. Göteborg ligger långt borta. På andra sidan motorvägen. Jag ser stadens ljus i mörkret.

(den röda texten är klickbar!)

 Skrivet av annamis 21 mars 2010 klockan 13:12

