ja, faktiskt sådär riktigt förbannad på en TV figur. Jag blir så irriterad att jag skulle kunna kasta ut TV:n genom mitt nybytta fönster! Eller, ja, kanske inte riktigt. Överdriver kanske något. Men jag är den typen som lever mig in i det jag ser och just nu har jag ett riktigt hmm, hatobjekt i SVT1.

Hon får det att krypa under skinnet på mig. Ja, jag vet att det bara är på film och att det står massvis med människor runtomkring. Hon gör allt enligt manus denna kvinna naturligtvis, men ändå. Jag tycker inte om henne!

Kvinnan jag talar om är naturligtvis Emily.

Hon står där och surar bakom disken. Hon surar där hon sitter med huvudet mot fönsterkarmen. Hon surar så fort hon pratar med någon. Hon surar mest hela tiden. Verkligen. Det är så.

Skulle jag möta henne på gatan där jag går skulle jag säkert inte dra mig för att ge henne en dräpande kommentar. Det är inte ok. Det är inte ok. Jag måste skilja mellan verklighet och fiction. Oroande… Eller inte…kan man verkligen spela så sur och bitter? Ja, i så fall är hon ju en fantastisk skådespelerska. Men det vill jag inte tro. Jag vill inte tycka om denna sura sura sura kvinna!!

Skrivet av annamis 9 mars 2010 klockan 00:09
