Tre väckarklockor i sängen. En är en sådan där vanlig som drivs av batteri och de andra två är mobiltelefoner.

brukar jag ha det när jag ska upp tidigt i ottan.

Denna morgon vaknar jag av arbetsmobilen, som är inställd på att ringa fem minuter innan de andra. Så jag stänger av den, sen trycker jag ned knappen på batteri-väckarklockan och sist ska jag stänga av min privata mobil! För att kunna göra det så måste jag ju sätta på den.

jag trycker på ”ON”-knappen, loggar in med min kod men nekas inträde. Jag tittar sömndrucket på mobilen. Trycker in en annan kod. Nekas inträde igen. Fel PIN-kod. Okej, ett försök kvar sen låses den vet jag. Jag avstår! Tittar på klockan. 03.45. Det är bara att konstatera att hjärnan helt enkelt inte fungerar denna tiden på dygnet!!

Klockan är nu över elva. Jag har ännu inte vågat trycka in den kod jag tror det är.

Vi vet alla att alkohol i fel sammanhang kan vara skadligt!

Men för TIDIGA MORGNAR  är inte heller att leka med!!

