Hm, jag är ju inte direkt känd för att följa trender. Men något som jag faktiskt gillar är det här med bokstäver, som bildar ord på väggarna.

Fast jag vill ju såklart inte att det ska stå något i stil med Välkommen  Love  Kärlek  Carpe Diem  på min vägg.

De här vita träbokstäverna gillar jag. De är ganska dyra. Antar att det är därför som det ännu inte blivit något inköp?

Häromdagen var jag inne på Panduro.

En affär som jag gillar. Där kan jag fördriva en kvart eller två, ofta utan att köpa. Jag går där och insuper inspiration. Så mycket pyssel. Jag får så många ideér. Jag har även lämnat butiken med en påse i handen, känt mig full av kreativitet. Men väl hemma dumpar jag påsen någonstans. Flyttar runt den lite och efter någon månad så undrar jag bara varför jag handlat det jag gjort…

Ja i alla fall så såg jag att de hade bokstäver till salu. Träfärgade. För endast 19.50 styck. Måla dem, ja det kan jag ju själv göra. Fynd! Jag stod där en bra stund och höll i ett H. Åh, hm, vad ska jag skriva på min vägg nu då? Kom inte på något. Lämnade Panduro utan inköp.

Detta är nu tre dagar sedan och tanken vad jag ska skriva på min vägg den gnager fortfarande. Jag måste ju helt enkelt köpa bokstäver men jag vet inte vilka. Jag tänker att jag ska Googla på saken men vad ska skriva i sökrutan? Ord?

Efter Panduro så var jag inne på Indiska och köpte två mycket fina glasburkar med metalllock. Lite snirkliga sådär. En födelsedagspresent till en vän. Man ska ju köpa något i present till andra som man vill ha själv. Nu ångrar jag att jag inte köpte två glasburkar till mig själv. Fast vart skulle jag ställt dom? Ja, shoppingtarmen suger ibland, fast man inte vet vad man ska med allting till!

Väninnan blev glad över glasburkarna, och jag kommer förmodligen beundra dem varje gång jag besöker henne…

