kom paketet. Presenten för att jag är så trogen… eller lättlurad.

4 nummersprenumerationen på Illustrerad vetenskap den är snart avklarad. Ska bara komma ihåg ett avsluta prenumerationen efter nästa nummer. Bonusen, en lite manick som man på något vis ska kunna koppla in i datorn för att musiken där ska kunna spelas upp i stereon, den kom i ett litet paket i min brevlåda.

Jag och den lyxiga tonårsdottern drog i varsin ända av paketet.

                                 Jag  vill öppna  Jag vill öppna

Naturligtvis slutade det med att jag bet henne i handen. Jag menar, det är ju ändå mitt paket och vad gör man inte för att få öppna sitt eget paket… Medan hon hukade sig av smärta så rev jag upp paketet.

                                        Åh vad fint. Vad många saker. Vad många tekniska saker.

När dottern slickat sitt sår tittade hon på alla sakerna och frågade varför jag fått en telefon?

Åh nej, det är ingen telefon. Det är ju den där lilla saken som jag berättade om. Du vet, för att kunna spela upp datorns musik i stereon. Det här är en hel drös med tekniska saker.

Jag fällde upp en liten antenn på den ena tekniska prylen. Öppnade lite påsar och drog ut lite sladdar. En fjärrkontroll är med också. Smart! Såg en handhavande broschyr som jag fiskade upp.

TELEFON stod det på den. Jag sneglade på dottern i ögonvrån om hon hann se. Och ja, det gjorde hon. Tänk att man aldrig kan få briljera lite…

Och nej, självklart bet jag henne inte i handen. Kryddade bara verkligheten lite.
