Hurra. Jag har vunnit en bil och en massa massa pengar

Dear Winner,The BMW Automobile Company, wishes to congratulate you on your success as one of our Ten(10) Star Prize Winner in this years International Awareness Promotion (IAP) This makes you the proud owner of a brand new BMW X6 CONCEPT CAR 2009 and a cash prize of £750,000.00GBP. To begin processing of your prize contact:Mr. Alex Jeferson,BMW Agent E-mail: bmw.alexjeferson10@ebox.grPhone:+447024079690, with your RefNo:BMW:6678BMW45/09 Names:,Address:,Age:,Occupation:,Phone no:, CountryRegards,Mr. Nelias Jacqueline

The BMW Automobile Company‏
Från: BMW (jacqueline.neliass@univ-poitiers.fr)

Jag googlade och fann att bilen som jag vunnit ser ut så här

Inte illa eller hur? Och dessutom har jag vunnit £750,000.00GBP. Jag kan inte ens räkna till så mycket!

Oh la la… Jag ska köpa säng, vingar, Toyota Raw 4, högtspelande stereo, walk in closet, skor, stövlar, thé, muggar, glas, bestick ifrån Indiska, biostolar, pool med inkluderande poolman i tanga, coola magneter, sommarstuga i skogen vid en sjö…och ändå kommer jag att ha pengar kvar! Är det någon som vill ha lite pengar förresten? Åh, jag är alldeles darrig i hela kroppen.

Jag fick ett mail. Jag gjorde ingenting. Köpte inte ens en lott!

*************************************************************

Vem som helst förstår väl ändå att jag är ironisk? Eller… I alla fall fick jag en kommentar som löd

                                      Tror du på mailet är du ju dum ingen ger dig en bil grattis och inte över mail
                                                                                                                 Skrivet av Chrille 2010-05-03 kl 03:37
                                                                                                                   ***
Skrivet klockan 03.37. Ja, ok, jag förstår. Finns ingen som är klar i huvudet vid den tiden. Inte ens jag! Så ironin gick inte riktigt hem hos Chrille. Synd, för jag tyckte det var riktigt roligt själv… (från Metrobloggen den 26 januari 2010 klockan 20:54)
