…när jag och den lyxiga tonårsdottern parkerade bilen klev ur, gick fem steg och tvärstannade. Vi pratade och gullade i mun på varandra med den intillparkerade bilen. Till den intillparkerade bilen.

Vi stod där med huvudena på sned, gullade, pratade bebispråk, himlade med ögonen och händerna förtjust ihop framför bröstet.

I bilen fanns nämligen tre hundar. Bland annat en chiuauavalp, en liten annan hund med tofs på huvudet och sedan något som liknade en schnauzer. Alla tre viftade på svansarna och tittade på oss med sina stora ögon. Schnauzern var fullkomligt lyrisk över att vi stod där på utsidan och gullade! Den hoppade upp och ned och viftade på svansen i en väldig fart.

Jag är ju inte så mycket för chiuaua hundar men denna var alltså helt bedårande. Och tänk ändå att där är vi ganska lika hon och jag, dottern, att vi börjar prata på samma sätt.

När vi var klara i affären så saktade vi ned farten när vi såg att ägaren, en äldre dam, var på väg till bilen. Vi tänkte som så att om vi kommer fram till bilen samtidigt som hon, så kanske vi kunde få klappa. Herregud, vad fånigt nu när jag tänker på det. Helt plötsligt var jag på samma nivå som min dotter. I alla fall så berömde vi damen för hennes fina hundar. Vi parkerade oss själva där, vid hennes bil. Men hon bara packade in, mumlade något, och gick sedan in och satte sig.

Det minsta man kunde begära var väl ändå att vi hade kunnat få klappa!! Fasen, det fattade hon inte.

