Den yngre generationen frågar mig varför jag har en T-shirt på mig där det står The Beatles? Hon säger Du gillar ju inte ens dom!

Ja, varför inte? T-shirten är snygg, skön och visst har de flera bra låtar. Inte mitt favoritband men helt ok. Så vaddå?

Jag menar, tänk alla de som går omkring i tröjor där det står Hard Rock Café New York. De kanske inte ens har varit där utan har fått tröjan som en gåva. Men bär den för att stoltsera med att de har varit där. Ingen vet ju sanningen.

Eller alla de som går i tröjor där det står amerikanska collegenamn. De är ju svenskar för sjutton. Har köpt tröjan på H&M och tänker inte ens att de har tröjan på sig. Snyggt tryck, den köper jag!

Eller alla de som går och bär olika sport tröjor. NHL kanske med efternamnet på en spelare tryckt i ryggen. Det är ju inte de själva som spelar i NHL och inte heter de som efternamnet säger heller. Fast det är det ju ingen som tror heller i och för sig.

Alla bebisar som bär glittriga AC/DC tröjor. Inte gillar de dem själva och inte har de fått välja själva heller? Gåva såklart! För att givaren gillar AC/DC.

Så vaddå?

