Ja, detta hände ju igår.

Jag längtade till klockan 20 då Sverige skulle spela mot Danmark. Jo tack, till och med jag visste att detta var en viktig match. Tittar på Rapport där man stolt förkunnar att Sverige vann med 4-2 mot Danmark. Klara för kvartsfinal!

Men va´f… Jag ska ju se matchen som börjar om 10 minuter och så sitter hon där och stolt då talar om resultatet.

Jag svär så klart. Trycker på EPG-knappen , och ja, där står det Hockey klockan 20 på TV6.

Kunde hon inte gett en hint innan? Sagt Ni som nu inte vill veta resultatet mellan Sverige och Danmark lämna genast rummet, håll för öronen eller överrösta er själva med ert eget skrik.

Jag beslutar mig ändå för att se matchen. Även fast jag vet resultatet. Jag sitter ju liksom redo i soffan.

Döm om min förvåning då matchen som annonseras är mellan Ryssland och Canada!! Luften går ur mig.

Jag missade matchen som hade varit roligt att se. Är samtidigt lite skamsen för att jag svor åt hon, den snygga i svart hår, i Rapport…

