angående det här med vulkanaskan. Jag fann det som kvinnan skrivit i sin insändare som ganska underhållande måste jag säga.

Hon skulle ut och resa och tyckte att flygbolagen kunde gå samman och ha en informationssajt. Likt den som buss och tågbolag har. Så att hon och andra kunde logga sig in där och få information om när hon kunde resa. Hon tyckte vidare att informationen var dålig när det gällde vulkanaskan. Herregud, kan de inte tala om ifall flygen går om två veckor ens?

Herregud, jag kan inte annat än att hålla med. Kan inte flygbolagen gå samman och ge oss information när den bästa dagen är att flyga på? Så att jag kan packa min väska i lugn och ro. Bara att klicka sig in på sajten, kanske två veckor innan avresedatum för att få information om flygen går? Va? Är det verkligen för mycket begärt?

Jag gjorde ett litet expriment. Jag ställde ut en vit IKEA tallrik på gräset, när den första askan föll.

Den förblev vit i tre dagar.

Sedan hände det något. Det låg något svart i tallriken. Kunde det vara vulkanaska tro?

Jag kikade med förstoringsglas. Det hela var mycket spännande. Tyckte jag. Det liksom glittrade lite i det svarta. Såg ut som små små glaspartiklar? Kunde det verkligen vara vulkanaska? Som färdats hit ifrån Island?

Skulle denna spåmetod göra kvinnan med insändaren nöjd tro?

