Skolorna i Göteborg är eftersatta. Ja, vi som har barn i skolan här i Göteborg kan ju inte annat än att nicka och hålla med. Toaletter, Bamba, klassrum, lärare, skolmaterial, för stora klasser, elevstöd,  gympasalar, duschar, m.m. You name it!

               Nu ska här satsas på skolorna och en massa miljoner ska ösas in.

 

Men Hallå, säger jag. Ni har suttit fyra år vid makten och detta kommer ni på först nu?! Är detta politik? Sitt inte där på era höga hästar nu när det snart är val. Detta skulle ni sagt för fyra år sedan! Nu har ni suttit vid makten i fyra år och ingenting har blivit bättre i skolorna. Skitsnack säger jag. Så urbota dumt. Jag kan inte annat säga än att jag blir lite less.

Egentligen skulle det ju vara en självklarhet att det satsas på skolorna. ALLTID! Så mycket tid som eleverna är där. Vi, som vuxna, skulle aldrig i vårt liv tolerera att vår arbetsplats såg ut som det många gånger gör i skolorna.

På skolan där min dotter gick på som elev hennes första fem skolår, där var föräldrarna inne och tog tag i uppfräschningen av toaletterna. Det såg så j…a äckligt ut där så ungarna gick inte på toa. De höll sig hela dagen istället.

