Inne på Åhlens så finns det en hel del Viktoria och Daniel-prylar. Det finns chokladaskar. De är väldigt tjusiga. Ser exklusiva ut men kostar ändå inte så mycket. Kan tänka mig själv att köpa en sådan. Inte till mig själv såklart men till någon annan. På lördag till exempel så ska vi se Schlagerfestivalen med vänner. Kanske skulle jag ta och köpa en tjusig chokladask i gåva a´la Viktoria och Daniel? Jag fyller förresten år på söndag så kanske skulle jag ändå köpa en till mig själv? Eller inte…

Vidare så finns det kökshanddukar, omslagspapper, servetter, vykort, magneter… Jag hoppas verkligen att deras äktenskap kommer att bli ett långt och självklart lyckligt sådant. För tänk vad tragiskt annars, med alla dessa prylar som är tillverkade enbart i deras namn?!

När vår kung gifte sig med drottning Silvia så var jag där. Jag var där och de passerade med häst och vagn framför näsan på mig. Sedan gick vi till Gröna Lund vill jag minnas. Det var säkert roligt. Minns inte.

Jag har en minnestallrik från deras bröllop.

Jag är starkt emot minnestallrikar av alla de slag. Ändå går jag och köper mig en och spikar dessutom upp den på väggen i mitt kök. Visst, den skyms av gardinen men den hänger ändå där. Ett riktigt fynd var det. Tio kronor på Östhjälpen! Vem kan motstå att köpa till det priset? Den låg länge gömd under papper och tidningar. Den är liksom fulsnygg. Jag tycker om den.

