Gick in till den lyxiga tonårsdotterns rum för att säga hej då, på väg till jobbet som jag var. Dagen till ära hade jag smetat på lite, väldigt lite, rött läppstift på läpparna. Inget jag brukar göra men lite förändring kan ju börja där. Jag tycker det är snyggt på andra men anser inte att jag själv passar i det. I alla fall, där står jag då, i jeans, tjock svart kofta med dragkedjan upp till hakan, svart kavaj OCH lite rött läppstift.

Åh, rött läppstift. säger hon. Sexy mama!

Vad som tog åt henne vet jag inte? Sexy mama, jag? Hallå! Jag är ju din mamma. I tjock kofta upp till hakan. Sexy mama?

När jag då skulle hem ifrån jobbet så berättade jag historien för en kollega. En manlig sådan.

Mmh, sexigt. sa han. I like.

Då var läppstiftet borta sedan länge. Om det var sexigt eller inte på mig, det visste han ju inget om. Men har rött läppstift den effekten på män? Är det verkligen så? På riktigt alltså?

 

