Jag har klippt gräs i flera timmar. En gräsmatta för stor för en bensindriven någorlunda självgående gräsklippare. En självgående gräsklippare är inte lika med att den rullar av sig själv och man kan gå vid sidan om, äta en glass, njuta av sommarregnet som föll. Nej, en självgående gräsklippare är enbart lite lättare att putta på. Så är det.

Denna gräsmatta borde enbart klippas med en mindre bensindriven klippare som man sitter på, gasar och styr med en ratt.

Jag erbjöd mina tjänster. Kan jag hjälpa till med något?

Någon ropade gräset. Kan du klippa gräset? Ja, du behöver inte men det skulle vara till stor hjälp!

Inte kan jag då ta tillbaka mitt erbjudande? Det skulle ju bara verka dumt. Så jag klippte. Jag klippte i sol. Regn. Ösregn. Tog en paus. Klippte igen. Så nu sitter jag här och tittar på mina blåsor.

Vad jag vill säga med detta? Självklart ska man hjälpa till! Inget snack om den saken. Fast ibland behöver man inte vara så himla snabb… Man kan ju vänta tills någon annan erbjuder sig att klippa just gräset!

