Min beundran denna veckan går till de fyra SÄPO vakter som gjorde ett strålande jobb på Kronprinsessans bröllopsdag. Jag undrar, Hur länge hade de övat på just den joggingrundan? Var det varmt att jogga ca sju kilometer i full mundering? Hade de orkat agera vid hot? Förmodar att det kanske skulle öka pulsen ytterligare. Var det svårt att hålla öronsnäckan på plats? Min beundran är stor. Min beundran är äkta.

Mina tårar denna veckan går till ROXETTE. Dock var det glädjetårar. Fantastiskt var det att se ROXETTE uppträda inför alla kungligheter och alla miljoner TV tittare i fredags. Fantastiskt var det att få se kungligheter resa sig för att hylla dem. Kan jag anta att det var för Marie och en comeback? Konsert i Sundsvall ligger för långt borta för en Göteborgare som mig själv. Trädgårdsföreningen eller Lisebergshallen hade legat mig närmare. Kanske någon annan gång? I så fall, kommer jag att stå där och applådera. Jo, med tårar i ögonen givetvis. Det kan jag lova!

Denna veckan som varit är jag givetvis flera erfarenheter rikare. Till exempel det att det onda på baksidan av mitt vänstra lår inte var början till en propp utan snarare en lätt sträckning efter all gräsklippning! Gräsklippning som varade i flera flera timmar. Jag har klippt lika många grässtrån som på Ullevis gräsmatta. Kanske till och med gånger två?!

Denna vecka har jag blivit stolt ägare till en gammal silverglansflaska. Den var i min farfars ägo fram till hans död nittonhundrasextioåtta. Jag kommer ej ihåg denna man då han dog när jag var knappt ett år. Han dog av en inflammation i bukspottskörteln. Denna silverglansflaska vann min farfar i ett lotteri på nittonhundrafyrtiotalet. Den är jag nu stolt ägare till. Jo, det känns ändå lite speciellt. Ingen speciell flaska. Men ändå speciell. För mig. Jag har tvättat av den då den legat många många år i en kall och smutsig bod. Korken är nedsjunken och smutsig. Den har nu en speciell plats i mitt hjärta. Och i min hylla. Den är fin.

