så är det vad jag gjorde.

– Jag har varit bortrest och när jag kommer hem så finner jag en betalningspåminnelse ifrån er. Nummer 2 dessutom. Fredrik, det här får du ordna. Jag är inte intresserad av att få rådgivning när det gäller min premiepension (även om det kanske skulle behövas…) Jag har inte loggat in på er hemsida och efterfrågat detta och jag har inte tackat Ja till detta över telefon heller!

Fredrik ber mig vänta. Återkommer. Kan jag se att han har tappat färgen genom en telefonlur? En obstinat käring i telefonluren är ej att leka med tänker han nog.

Han säger – Jag vet inte vad som har hänt. En överenskommelse gjordes med dig över telefon i november 2009. Informationspapper skulle varit dig till handa för att läsa igenom. och för dig att skriva på och sända åter. (hm, tänker jag, har jag slängt något oöppnat brev tro?)

Fredrik var i alla fall vänlig nog att radera min ”beställning”. Kanske raderade han mig för all framtid?

Så nu lever livet igen. Känner ni förresten doften av grillat??

