Denna gång med inköpt blåbärsplockare från Claes Ohlsson för 69 kronor. (käring sa den lyxiga tonårsdottern när hon såg den) Det gick dubbelt så fort och det blev även dubbelt så mycket ogräs. Händerna blir blåa av att plocka blåbär för hand och konstigt nog lika blåa med en blåbärsplockare. Märkligt!

Men nu blir det inga fler blåbär plockade. Inte i år. Jag önskar jag hade ett riktigt fint kantarellställe här i Göteborg och slapp åka hem till mor och far för att hitta lyckan. Är det någon som har ett fint ställe och kan tänka sig att byta mot ett häftigt blåbärsställe så kör till!

Inga fästingar idag heller även om jag tycker det killar lite här och där.

Köpte med mig Mc hem då jag inte var upplagd för matlagning just denna dag. Milkshake banan till mig och milkshake choklad till väninnan och sonen. Urrk. tyckte sonen om chokladen och jag vart också lite besviken på bananen. Den som brukar vara så god.

 I morgon ska jag köra bil med släpkärra i flera mil. Det blir en ny erfarenhet då jag aldrig förr kört med släp. Tur det är raksträcka större delen av sträckan!

