Har bestämt mig för att lyssna på spotify. Medan jag steker pannkakor. Efter att ha jagat och dragit i sonen för att få tillgång till den bärbara så landar jag på kökstolen. Fullkomligt utmattad. Den kepsbärande sonen ska ju bara ska ju bara ska ju bara… och så säger han Lyssna på denna. Den är bra. Jag undrar Varför ska jag lyssna när han aldrig vill lyssna på det som jag vill att han ska höra… Jag tycker det hör lite till allmänbildningen att veta vilka Ac Dc Lenny Kravitz U2 osv är. Jag brukar slänga ut frågan Vilka är detta? då radion spelar något av detta. Och de börjar få lite hum om vissa band. Att jag inte vill lyssna på deras musik är en annan sak…. Vill ändå kalla mig något av en allätare då det gäller musik.

Efter att ha sökt efter några låtar och lagt till i min lista så tröttnar jag faktiskt. Jaha, vad ska jag söka på nu då? Abba är ju ett säkert kort. Skriver snabbt abba i sökrutan. Det blir abab. Datorn frågar Did you mean arab?

