För 595 kronor per år så betalar företaget fortkörningsböterna för sina kunder. Försäkringen gäller bara fartöverträdelser på vägar med hastighetsbegränsningar mellan 70 och 120 km/h och inte fartöverträdelser över 30 km/h. Försäkringen gäller inte om man kör berusad eller utan körkort. -gp.se

(Att vara medlem i planka.nu är en sak kan jag tycka. Jag personligen tycker att kollektivtrafiken borde vara gratis. Vi betalar alla skatt. Jag skulle kunna tänka mig att betala lite mer i skatt enbart för detta. Att dessutom år efter år hålla på att tramsa med plastkort till alla skolungdomar är ju så urbota dumt. Alla barn går i skolan och behöver de åka kollektivt dit så låt dem. Utan månadskort! Jag ser planka.nu som en slags proteströrelse. Nej, jag själv är inte medlem för jag skulle tycka det vore alltför genant att åka fast.)

Jag tänker defintivt inte bli medlem i tagen.se för det anser jag vara helt fel. Tänk om alla betedde sig som svin i trafiken? Någon annan betalar mina böter och eftersom jag betalar en årsavgift på 595 kronor så har jag ju rätten att gasa på. Jag förstår inte syftet med denna försäkring mot fortkörning. Att köra bil innebär ett stort ansvar. Viktigast av allt borde väl vara att man följer de lagar och förordningar som finns. Står det 70 på hastighetsskylten så ska väl för tusan ingen köra fortare för att någon annan ändå betalar böterna? Det säger ju sig självt att så länge jag får stå för egna omkostnader så passar man sig lite extra! Visst har jag också kört för fort men det är jag fullt medveten om, och då det gäller mina extra kilometer på 110-vägen så betalar jag mina böter själv. Och det svider ju, så hastigheten följs oftast helt laglydigast.

Visst, det finns inga regler utan undantag. Det finns alltid assholes i trafiken som kör över refuger, helsträckat och för fort. Vissa äger helt enkelt vägen de kör på. Att ett medlemskap i tagen.se skulle ge de här idioterna som redan nu äger vägarna mer äganderätt, ja det tror jag faktiskt på. För ingen annan än dessa människor är väl så korkade att de skaffar sig detta medlemskap…

