… ja. Den jag äger ihop med bästa grannen Mr. T.

Är det något som jag absolut inte har tålamod med så är det just när en gräsklippare inte startar.

Jag drar och drar och drar i det jädra snöret. Tänker att nu är den sur, gräsklipparen. Så jag låter den vila i några minuter innan jag desperat fortsätter. Koftan åker av. Jag slänger den på gräsmattan. Jag är varm arg och ja, faktiskt riktigt irriterad. Jag trycker på tändstiftet. Kanske sitter den löst? Nej, det gör den inte. Jag skakar gräsklipparen lite hiit och diit för att liksom fördela bensinen. Drar i snöret igen. Svär.

Jag vet att bästa grannen Mr. T är hemma. Jag hohoar genom ytterdörren HJÄLP! Gräsklipparen startar inte!

Ja, ni vet vad som händer.

Bästa grannen drar i snöret och vips så startar maskineriet. Såklart.

Kan vara idé att starta den på stenplattorna. Ibland vill den inte starta på gräs.

Jag flinar. Naturligtvis är det så. Varför tänkte jag inte på det?

