köpte jag i en liten söt affär som heter Balders Hage.

Jag har en svaghet för fina burkar, bland annat, och denna såg lite gammaldags ut så jag tänkte att Den, den är säkert bra mot förkylning! Liten burk för 59 kronor.

Hemma väntade förkylda tonåringar. Den ena slank undan men inte den andra. Här har jag köpt. Nu ska du se att du blir bra lilla vän. sa häxan.

Jag ställde en rykande het kopp framför den lyxiga tonårsdottern vars ögon tårades då hon andades in den starka doften. Ångor likt från en riktigt het stark halstablett.

Tja, den vart ju inte så värst populär den där honungen och tonåringar blir friska väldigt fort med rätt medicin. Ingen alls med andra ord. Det räckte att jag visade burken så var förkylningarna som bortblåsta. Även om jag hörde hur de snorade om natten då de trodde att jag inget hörde…

