Jo, jag vart in på ica. Handlade lite pålägg, mjölk, yoghurt, kaffe…

Att handla med egen scannare är livet! Aldrig någonsin kö då man ska betala. En fantastisk uppfinning. Ok, några gånger har jag fått packa upp för det har varit dags för att checka av min ärliga nuna, men det är ju helt ok. Såklart.

Jag drog mitt icakort och sedan mitt kontokort som vanligt vid betalning. Plötsligt börjar kontokortsterminalen blinka och kvittoskrivaren skriver ut ett jättelååångt kvitto. Jag står som ett fån. Och glor! Vad händer? Jag sneglar åt sidan och ser en kassörska stå vänd mot mig och le.

 Problem? säger hon. Ja, jag vet inte vad som händer. Det blinkar och har sig och… börjar  jag, men blir vänligt avbruten. Du har ju vunnit!! säger hon och skrattar. Kom hit så tittar vi. Det står på ditt kvitto vad du vunnit.

Jag känner hur jag blir alldeles varm i hela kroppen och jag börjar nog skaka lite grann. HAR JAG VUNNIT EN BIL?? JAG HAR VUNNIT EN BIL!! Dramaqueen ni vet. Jo, jag ropade faktiskt så! Jag vill ju plötsligt att alla ska titta på mig.

HÄR SER NI EN VINNARE! JAG HAR VUNNIT! JAG KÖPTE ICA KAFFE OCH VANN EN BIL!!

 

Lampan i taket har slutat att blinka och jag går på darrande ben de få meter fram till den leende kassörskan. Nu ska vi se. säger hon.

Nämen se här vad du har vunnit. Hon pekar och skrattar

Vilken storvinst va?! Jag skrattar hela vägen till bank.. BILEN!! Nu vet jag i alla fall känslan, om jag någon annan gång skulle vinna en bil!!

En helt fantastisk upplevelse!!

