… att ha hemma. Men man kanske inte ska lämna inte hemmet i dem! De är sköna javisst, men ack så … fula? Min väninna tvingades använda foppa-tofflor under hela vår semestervistelse pga av en ond svullen fot. Och jag tvingades bita ihop!

När man så sedan dekorerar dem med playboykaniner, kalle anka huvud, texter etc etc så kan jag bara konstatera att de blir än … fulare!

Hänget ja,  jag kan tycka att det är ok med lite häng, men när byxorna hänger nedanför rumpan och blottar kalsongerna i all sin glamour, då är det inte så snyggt. Inte heller så sexigt. Och gångstilen som följer naturligt är ju lite så man småler…

Var det Siena Miller som startade modet med snöre runt smalbenet? I alla fall så hade snart varenda unge detta. Hon skapade ett mode för killarna i 6:e klass. Fast de använde hårsnoddar i stället för snöre och det räckte inte med en hårsnodd. Jo kanske i början, men de utökades snabbt till 10. På varje smalben!

Löshåret kan man också tala om. Det där långa onaturliga som liksom hänger under det egna håret. Kanske ska man se att det inte är äkta? Jo, den lyxiga tonårsdottern här hemma inhandlade också detta. Åh, så fint! sa (inte) hennes lilla mamma. Hon bet ihop igen. Vad ska man inte genomlida för modets skull?

Vad jag hade själv när jag var tonåring? Jo, jag hade träskor, bruna, med svart platåsula. Jag hade en röd tröja med en par gympadojjor på. (väldigt trendriktig var den). Jag hade TAKANO-overall. ( fattar ingenting) Jag hade pumps till TAKANO-byxorna! Jag undrar, kan någon se detta framför sig…? Ni som vet vad TAKANO är, sitter ni nu och nickar och ler…?  Och jo, den var babyrosa!

 

