Fransk Bulldog verkar vara den ultimata hunden för oss. Ringde på en annons och fick hunden beskriven. Lite småtjurig, går sin egen väg, i sin egen takt… Honom ska vi ha! var känslan. Tyvärr var jag på kurs och hunden som jag döpte i min dröm till Bosse, rann oss ur händerna. Någon annan kunde komma och hälsa på honom och bestämde sig för att Bosse passade dem.

Min Bosse. Jag kände som om han var hunden som jag verkligen ville ha. Beskrivningen av honom var i mina öron den hund jag ville ha.

Ja, ni ser ju själva. Och vem sa att Bosse inte är ett passande namn på en hund? För visst skulle han inte kunna heta något annat än just Bosse?!

Nu söker jag med ljus och lykta efter en ny Bosse. En annan Bosse. Fransk Bulldog. Ingen valp utan gärna strax över året.

Tips mottages tacksamt.

