Enda nackdelen med denna delen av året, ja förutom kyla osv, det är att jag får självsprickor. Det gör så jädrans ont. På silversmidet idag satt jag med mina svarta mockahandskar och filade.

Visst kändes det lite glamoröst när jag sedan gled ut genom salen och ut i detta vinterland med silverstänk på mina handskar! Jo, det kan jag lätt erkänna. Men tummen min har en jädrans elak självspricka. När jag bara får så ett enda liten vattenstänk på den så känns det som om någon vrider om en kniv i min tumme.

Jag sover med strumpor på mina händer. Insmorda i olivolja eller dyr eight hour cream. Jag smörjer in mig med apotekets specialsalvor. Specialsalvor från diverse andra affärer. Jag har dock inte provat urin, som någon jag känner tipsade om. Jag har tejpat mina fingrar men det gör så sablans ont att lossa tejpen.

