Etiketter

…är den månad jag blir tröttast av på hela året.

När jag var liten så var ju denna månad enbart fylld av förväntan, men nu när jag är vuxen är det inte riktigt så. Jag har inte den där familjen som man ser på bilderna i tidningarna och som man läser om. De som umgås i varma rum alla juldagarna. Som äter stora långa middagar ihop. Dels så bor vi utspridda lite varstans och sen har vi aldrig skapat den traditionen att alla ska umgås mest hela tiden. Såklart jag skulle vilja ha det så. Vem vill inte? När jag var lite så samlades hela släkten hemma hos farmor. Där hade vi levande ljus i julgranen. Jag minns att det ett år fattade eld i granen. Det var lite spännande.

Den här månaden är den månaden då det är mycket att göra, både på jobb och hemma. Tiden räcker inte riktigt till. När jag stod och väntade på bussen hem så såg jag den där affischen om trissvinst och femtiotusen kronor i månaden i tjugofem år. Det, kan jag säga, hade ju inte varit helt fel.

En kväll denna julen så skulle jag vilja sitta i min soffa med en god vän.  Äta god hemmagjord knäck och dricka Irish coffe. Inte prata så mycket. Lyssna lite på musik och strötitta på julens Tv.

