Jag tillhör den skara människor som tycker om att titta på IDOL. Jag tillhör även den skara människor som inte tycker att juryn är för elaka. IDOL har ju ändå gått så många år på TV att alla sökande borde veta vad de ger sig in på. Jag tillhör den skara människor som följer varje avsnitt slaviskt. Det blir som ett gift. Måste se. Måste se.

Inte så heller att jag tycker att de första avsnitten är bäst. Då flera sökande gör bort sig. Inför tusentals människor hemma i TVsofforna. Jag kan inte förstå varför en del finner det seriöst att söka med den inställning att de verkligen kan bli en IDOL men de sjunger som krattor. Verkligen. Men det gör ju det hela till bra TV. Eller… Mig kan det kvitta. Jag är mer intresserad av att se de som verkligen kan sjunga. Hur de kanske från början inte alls faller mig i smaken, men att jag fem program senare inte alls vill att de ska åka ut!

Bläddrar i en tidning och läser att Jihde ska sluta som programledare. Inte så bra tycker jag, som vill ha honom kvar. Nog har jag skakat på huvudet ibland åt hans skämt. Åt de ibland underliga frågorna han ställt. Jag tycker ändå om hans sätt att leda programmet. Vem vill vi ha i stället? Herr Hellenius? Fru Berg? Herr Settman? Ska IDOL förbli vad det är eller ska det ledas av de som vi känner till som mer … komiker? Det måste bli någon som vill stanna kvar. År efter år. Som vi kan bli lite gamla med. Lite Du med. Vem är beredd till det?

