Etiketter

Att jag dör! Lämnar mina barn. De får gå där och rensa och slänga. Gå där bland alla minnen. Våra minnen. Bläddra bland album och se leende sommarfoton på oss tre tillsammans. Se alla julfoton som vi gör nya år efter år. Hur vi tränger ihop oss i soffan och håller kameran på avstånd. Hur vi tar om och tar om och tar om…

Att mina barn råkar ut för onda sjuka hemska saker! Må de leva gott i alla sina dar. Att de får vara hela och friska.

Rädslan över att en dag behöva stå vid min egen mors och fars kista. Med tårar och ont i halsen. Inte finna ord till ett adjö. Ett tillräckligt adjö.

Att något händer mina vänner. Må de också leva gott och förbli hela livet ut.

Att jag plötsligt blir utan arbete och jag vänds till en uppgiven sur och bitter käring.

Att jag plötsligt en mörk kväll inser att jag är ensam kvar i hela världen! Bara jag.

