Etiketter

Jag saknar min mormor! Sigrid. I hennes kök hängde plastfrukterna som jag nu har i mitt kök. Jag saknar hennes hesa röst. Hur hon kom där med sin hundväska och en argsint liten pudel. Som hon matade med leverpastej. Jag är vid hennes grav ibland, men känner mig störd av alla de som passerar förbi. Önskar att det låg lite mer avsides… Graven ligger ändå cirka 45-50 mil härifrån mig så det är en bit att ta sig. I somras satt jag vid hennes grav och läste i min bok. Vädret var strålande vackert och kanske kände hon min närvaro. Jag kände i alla fall hennes. Sen att de som passerade förbi inte hade bättre för sig än att tycka det var underligt att någon satt vid en grav och läste … vilket inte faller sig det minsta konstigt för mig.

Jag saknar Klings moccaglass, som var den bästa av alla glassar! En sådan underbar len kaffesmak.

Ibland kan jag givetvis sakna de kompisar jag hade i tonåren. Även om vi hade kontakten idag så skulle det inte vara detsamma.  Jag saknar det vi gjorde tillsammans. Hur vi åkte moppe på skolgården och blev jagad av läraren. Hur vi badade i sjön på somrarna. Hur vi låg hemma i någons säng och trängdes och pratade killar och sånt. Hur bekymmerslösa vi var!

Men jag saknar inte DÅ-tiden så himla mycket. Kan inte säga att Det var bättre förr. Men det var oskyldigare förr. Det var det!

