En ledig dag idag och jag nästan längtar till jobbet. Är det lite sjukligt så säg?

Kanske beror det på att min ommöblering igår lyckades sådär bra och allt hamnade på ungefär på samma plats som innan. Plusset är väl då kanske att golvet blev avtorkat! Julgranen hivades ut för några dagar sedan och de sista barren dammsögs upp igår. De tar sig in överallt och jag antar att jag lär hitta några enstaka barr ända fram till vårkanten. Stjärnorna togs ned och vips var alla spår av julen bortstädad. Allt är uppe på vinden och känslan av att det är bortstädat är ganska skön. Lite grämer det mig dock att jag fann julgransfoten inne i badrummet i morse. Den har stått där i all sin ynklighet några dagar. Jag har sett den varje dag, men det man ser varje dag ser man till slut inte. Hm. Den får nog stå där några dagar till tror jag för kylan uppe på vinden lockar inte. Även om det bara skulle ta mig någon minut att fixa till detta. Ja, sån är jag.

