Någon annan städade i sin byrå. Naturligtvis fick även jag inspiration till det så på kvällskvisten. Döm om min förvåning en kvart senare då jag har två fyllda papperkassar fyllda till brädden med sånt som jag inte använder. Med i kassen kom även kläder med viss tveksamhet, men att rensa när man är på det humöret att allt ska bort är perfekt.  Då ryker allt möjligt. I alla fall så mycket som möjligt. Kanske kommer jag att ångra mig om ett år eller så men Östhjälpen blir i alla fall glada. De får allt som jag rensar bort. Varför inte Emmaus undrar kanske någon? Jo av den enkla förklaringen att på Östhjälpen så är all personal urgulliga, hjälpsamma, det är billigt och det går att pruta ändå! På Emmaus säljs det numera till hutlösa priser. Vem vill ge  tex ge en tia för en IKEA-vas när man kan köpa den på IKEA för en femma? Eller ett alldeles för högt pris för en skranglig stol? På Emmaus är personalen lite mer stressad, inte lika trevliga, inte lika många och de vägrar mig konstant att pruta. Så är det! Sen känns även Östhjälpen mer rätt. Och det är det som känns gott i själen. De vill framförallt sälja det som de har i butiken därav de låga priserna. Allt de har, har de fått till skänks. Såklart har de priser så att det blir lite omsättning på prylarna! Pengarna de får in går till välgörande ändamål. Det är väl det som är grejen? Att allt ska säljas, så att så mycket pengar som möjligt rullar in!

