… vår kulinariska middag bestående av stekt kyckling med diverse kryddor ringer telefonen.

En telefonförsöljare ringer och vill erbjuda ICAkuriren till ett fantastiskt pris. … men jag stör väl inte? Det tar bara en minut. När jag talar om att han ringer mitt i maten så ursäktar han sig med att det visste ju inte han. Såklart du inte visste! Hur skulle du?

Personligen när jag ringer någon mitt i maten brukar jag hålla mig väldigt kort. Men denna smått galna försäljare tänkte inte som så.

I dessa tider så blinkar min gröna lampa hos alla telefonförsäljare igen. Så som det gör ibland. Ring henne! Ring henne! Nu är de tydligen inne i ett stim av att erbjuda mig olika slags prenumerationer. Jag tackar vänligt Nej tack till samtliga med den fenomenala ursäkten (tycker jag) att jag inte har tid att läsa några tidningar nu. Jag jobbar för mycket! Jag ber dem ringa tillbaka framåt våren och det brukar kunna avsluta ett samtal ganska så snabbt.

Men denna ICAkurirens utsände man gav sig inte med det. Han erbjöd genast lägre pris samt att tidningen inte skulle börja komma förrän om tre veckor. Tack men Nej tack. (även om det lockade och priset var tilltalande)

Han erbjöd till slut att tidningen inte behövde komma förrän den första Juni.

Dottern som arbetar extra som telefonförsäljare viftade med händerna och informerade mig väldigt diskret att När man tackat Nej tre gånger så ska man som försäljare ge sig. Den kursen hade inte denna säljare gått.

Jag tycker inte om att vara otrevlig men jag spände tonen en aning och avböjde återigen.

Vår kulinariska middag bestod av stekt kyckling med diverse kryddor. Alla de som stod närmast. En hel burk cocosmjölk och spagetti. Fantastiskt gott!

Om jag ska vara helt ärlig så var det sista budet för ICAkuriren nästan för bra för att avböja. Nästan så jag ångrar mig nu. Korsorden är rätt bra i tidningen.

