Jag har fyra små tavlor uppsatta på min vägg. De föreställer fyra stora kompositörer. Jag är inte speciellt förtjust i klassisk musik. Ändå sitter de där på min vägg.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Antar att det är ramarna jag gillar. Och den lite murriga looken.

Opera däremot lär jag mig mer och mer att tycka om. Just opera var det absolut värsta i musikväg jag visste när jag var i tonåren. Tänk vad mycket som ändrar sig ändå. Men en sak som jag aldrig lär lära mig att tycka om är LEVER. Den smaken och den konsistensen följer en resten av livet. Ändå har jag bara smakat det ett fåtal gånger. Kanske bara en gång?

Kanske borde jag sluta försöka få mina barn att tycka om oliver? De kanske får lida för det resten av livet. Fast då måste man ju i och för sig ha smakat åtminstone en?

