Etiketter

Jag köpte mig ett par nya örhängen idag. De är du! sa kvinnan bakom disken inne på Åhlens. Åh, ja de är nog de. sa jag vänligt och naturligtvis instämmande tillbaka. När hon var på väg att lägga dem i en liten påse så sa jag att Du, jag tar på mig dom på en gång. Behöver ingen påse.

Så jag gick till närmaste spegel och gjorde mig redo att klämma på mig de nya. Då upptäcker jag att jag redan har örhängen på mig.

Plötsligt blir det ett för stort projekt att stå där med en väska över axeln som hela tiden glider ned, vinterjacka och halsduk som ger kraftiga svettningar. Blir medveten om mina väldigt dammiga stövlar. Så jag lämnar Åhlens med ett par väldigt fina örhängen, som är såå jag, nedslängda i den irriterande väskan. Är jag nu den tråkiga trista typen som aldrig byter örhängen?

Jag skyller allt detta på min mor. Var där på besök i helgen och la mina fina silverringar på badrumsbänken. Glöm inte dina ringar nu. sa mor strax innan min avfärd därifrån. Neiij tänkte jag tyst. Det gör jag inte. Det gör jag aldrig. Sen så gör jag det i alla fall!

För hade jag inte glömt mina ringar så hade jag inte fått det begäret av att köpa nya … örhängen. Och väl inne på Åhlens bli medveten om vad dåligt minne jag har. Och hur trist jag är som byter örhängen för sällan. Och trots alla smycken jag har så är de för få!

Det kanske inte direkt är min mors fel. Egentligen.

