Etiketter

Jag var på en mycket trevlig tillställning i lördags.

Såklart så avslutar jag min afton med att fånga allas uppmärksamhet genom att tända eld på mitt hår. Nyklippt och fin, säkert två decimeter som ramlat av på golvet hos min alldeles egna fantastiska privatfrisör. Burrigt jovisst blev det, men jag tycker mycket om mitt nya hår! Så varför jag nödvändigtvis ändå ska fastna med håret i ett stort vackert ljus vet jag icke? Så att det hela fattar eld, ack så onödigt!

DET BRINNER DET BRINNER!! skriker någon. Jag hör hur det sprakar runt mig och på en tiondelssekund förstår jag att det faktiskt är jag som brinner. Trots wiskyn jag hällt i mig så släcker jag den färgsprakande elden. En väldoft sprider sig runt om i lägenheten. Av bränt hår.

Ett avslut på kvällen som jag inte lär glömma. Kanske inte de heller som plockar aska ur mitt hår…

Igår var det så dags igen. För lite snabb dramatik.

I reklamen till Wallander så kastar jag undan fleecefilten för att skapa lite trivsamhet i soffan. Känner en doft som ger en svag Deja Vu känsla. Fleecefilten hamnade rakt på det tända ljuset i fönstret.

Den röda fleecefilten är nu brännmärkt med ett titthål.

Allt kommer i tre visst. Så jag undrar nu, Vad händer sen?

