Etiketter

Jag har letat här hemma efter en CD-RW skiva som jag vet att jag har. Ligger förmodligen på ett bra ställe någonstans och det är just de där bra ställena som är svåra att komma ihåg!

Så efter ett idogt letande både här hemma och i affärerna så gav jag upp. Att endast kunna köpa en styck CD-RW är historia. Nu är det minst fem-pack eller till och med tio-pack som gäller. Och så många vill jag ju inte ha.

Så när jag besökte den lokala marknaden här i helgen så frågade jag av en händelse killen bakom bordet med en massa diffusa skivor Om han möjligtvis sålde en styck CD-RW skiva? Och det gjorde han. Han funderade en stund över priset och sa slutligen femton spänn. Som hittat tyckte jag. Minst tjugonio och nittio tog de på iCA på den tiden då de sålde en-pack!

Fantastiskt, att äntligen hitta det som jag verkligen ville köpa. En styck ominspelningsbar skiva. Letandet har pågått i flera månader från och till. Så lyckan var stor.

När det nu idag var dags för lite möblande här hemma igen så drog jag bokhyllan över golvet. Bakom den dolde sig snart självgående dammtussar OCH EN STYCK JÄDRA CD-RW SKIVA!!!! Alltså, bara några dagar efter att jag köpt en. Efter lång tids letande.

Märkligt ändå.

