Etiketter

På bussen hem trångt så in i… Till på köpet var dragspelsbussen ersatt med den kortare mer vanliga modellen. Hur hade Västtrafik tänkt nu? undrade jag i mitt som vanligt stilla sinne.

Själv stod jag och balanserade på en liten trappsats. Plötsligt damp jag ned på en stol då två unga damer skulle av. Hon som lyssnade på musik i sina lurar satt långt borta men jag kunde ändå höra varje ton i musiken hon lyssnade på! Oroväckande. Kommande hjärnskada månntro?

Efter halva resan reser sig mannen bakom till fördel för den stående unga damen.

Nu har du stått halva resan så nu är det din tur att sitta! sa han elegant. Gentleman ut i fingertopparna?

Jag blev så inspirerad av hans korta mening att jag ska lägga den på minnet nästa gång jag åker buss, nästa gång jag får en sittplats i den väl så trånga fullsatta bussen. Tänk om alla skulle göra som så; sitta halva resan och sedan erbjuda sin plats till någon annan som stått lika länge?

