Etiketter

Igår

Deklarationen ja. Tur min lilla mamma ringde för att språka lite. Hon berättar att hon fått uppskov med sin och undrar hur det gick för mig. Jag är klar, säger jag. Har redan skickat in den.

Sanningen är den att det hade jag inte alls gjort. Men det kunde jag ju inte säga till henne. Mamma.

Så jag fick sätta mig och deklarera vid 21-tiden. Alla sålda aktier som skulle tas upp och skrivas in på rad 81. Tur att jag i alla fall är någorlunda ordningsam när det gäller mina aktiepapper. Så Hus-pärmen var bara att plocka fram. Där förvarar jag viktiga papper. Några ligger givetvis lite här och där, men just aktiepapprerna har jag ordning på!

Sen fick jag kasta mig i bilen och fara in till stan. Snurrade runt i city innan jag hittade rätt så att jag kunde parka precis utanför brevinkastet. Jädrans vad enkelriktad denna staden är…

Och var var alla de som jag trodde skulle stå utmed gatorna i hela innerstaden, med sina stora säckar där man kunde dumpa årets viktigaste brev? Var var de? Var var orkestrarna och drillflickorna? Visst borde det vara lite av en folkfest den där sena kvällen, då alla sistaminutendeklaranter ska lämna ifrån sig sina brev!!

Mamma ja, varför sa jag inte sanningen månntro?

