Etiketter

Halva gräsmattan är klippt, och trots alla maskrosor så tycker jag den är fin…

Gräsklipparen var hungrig efter att ha stått inlåst i garaget i cirkus ett år så bensinen räckte enbart till halva gräsmattan. Den stendog så. Jag fyllde på och drog sedan i snöret. Stendöd. STENDÖD! Och det är precis sådana saker som ska ske om man vill höra mig svära. OK, jag låter den vila en stund för gräsklippare kan ju bli sura. Men icke. Flyttade den till stenarna för det rekommenderade ju bästa grannen Mr T förra året. Men icke. Så gräsklipparen var sur och jag var tvärarg. Jag gav upp. Drog upp några maskrosor som växer sig till gigantiska växter. Såg ingen ände i det. Så jag drog gräsklipparen till under ett bord och gick in. Nu kan regnet komma. Det ska regna resten av veckan förstår jag, så visst vart det snopet det hela…

