Etiketter

Jag kommer tydligt ihåg första gången det hände.

Jag stod i köksfönstret och tittade ned på gatan långt därnere, sju våningar uppifrån. Jag var inte höggravid men ändå gravid. Man tar studenten i maj/juni och den lyxiga är född i november. Så magen var väl sådär lite lagom bulltjock. Eller jag hade volanger, som Mia Törnblom så fint hade sagt.

I alla fall så grät jag. Åh, det var så fint, med paret som åkte förbi i häst och vagn.

Detta har under åren bara eskalerat. Numera så tåras ögonen ordentligt och jag vill nästa hulka mig, då studenterna far förbi. De dunkar i plåten till dålig techno på skränig bilstereo. De dansar vilt på lastbilsflaken till technon som spelas på den lite finare stereon. Ljudet överöstar ALLT. De tar över stan.

Vissa tycker det är för hemskt med dessa ungdomar som bara åker runt och skränar. Jag tycker det är alldeles underbart!! Jag blir så glad. Och ögonen tåras mer och mer för varje år som går.

