Etiketter

Började klippa gräsmattan på framsidan av det lilla huset. Kände ett kaffesug och var tvungen att ta paus. Pausen blev längre än tänkt så Bästa grannen Mr T (som jag då har gräsklipparen tillsammans med) kom och frågade om det var ok att han tog över den till sig och klippte under min långa paus.

Inga problem, sa jag. Stäng inte av den för att prata med någon bara för då startar den inte igen! Precis som om det var jag som var expert på den där dödsmaskinen. ..

I alla fall, när det så slutligen var min tur så startade naturligtvis inte helv… maskinen! Jag drog och drog i snöret. Såklart blev den sur och så även jag. Jag svor och lullade runt i trädgården en stund. Drog i snöret igen. Involverade en annan granne (ja, han med den perfekta gräsmattan och brunbrända överkroppen). Han drog och svor han också!

Så jag gick, mot min vilja till Mr T. Bankade hårdhänt på hans dörr. Sa, Hör du inte en stackars kvinna i nöd?

Mr T följde med ut, drog i snöret. och svor. Hämtade verktyg. Drog av tändstiftet så det gick i två delar!

I morgon jobbar jag. Ska sen på studentuppvaktning. Ledig på torsdag då tändstiftsaffärerna har stängt. Jobbar sedan fredag, lördag och söndag. Ledig på måndag då tändstiftsaffärerna har stängt.

Alltså, där fick jag för att jag var bussig mot Mr T. Nu står jag där med lång näsa och en gräsmatta som frodas i fred.

