Etiketter

Vilken fantastisk dag jag har haft. Det utlovade regnet föll inte. Istället var det nästan för varmt. Jo, det var det. I alla fall för en dag i gräset i Slottskogen. Första gången för mig. Det är ju annars lite av en tradition att Symfonikerna uppträder där med stråkar och allsång. Såklart kunde jag inte sjunga med i Idas sommarvisa då jag hade full sjå att hålla tårarna tillbaka. Ibland är det väldigt jobbigt att jag ska lipa till allt som är fint, vackert och bra! 

Träffade en underbar man som bara är så go, som man säger här i Götet. Fick mig att inse att jag bör dyka upp på en av Göteborgs alla konserter i sommar. Coldplay spelar ju i Slottskogen (azaleadalen) den 28 Juni och det kanske man inte bör missa? Även om jag inte är ett stort fan.

Frallan Tyra fick sig en rejäl beundrare. Av rasen whippet. De förälskade sig totalt i varandra. Jag har aldrig sett Tyra så… gosig med en hanhund. De rullade runt i gräset och nafsade varandra i öronen. Egentligen varandras totala motsatser utseendemässigt sett.

 

Senare träffade jag en väninna och vi vandrade nedåt Haga, där vi köpte varsin glass med tillhörande kaffe. Vi vandrade sakta inåt stan utmed kanalen vid Bältesspännarparken. Tänk om alla dagar vore som denna ändå?! Perfekt väder och inga måsten. Det vore livet det.

Gick förbi en affisch där det stod att Hooters ska spela på Trägårn´. Inget datum men det kan jag ju googla på. Jag lyssnade mycket på dom för många år sedan. Passar datumet så ska jag baske mig gå och lyssna på dom. Lite kult är de väl?!

