Etiketter

Den lyxiga sms:ar mig på mobilen Ring mig FORT! Efter några minuter kommer ett sms till; FORT!

Jag ser dem såklart inte med detsamma utan kanske någon timme senare då jag naturligtvis kastar mig över mobilen och med darrande fingrar hårdhänt slår in siffrorna. Så många tankar som hinner passera under bara några sekunder.

Jo, jag skulle koka pasta, men glömde bort det. Så kastrullen brändes vid. säger hon. Och? säger jag och vet vad som komma skall. Jo, så jag har försökt vädra ut men det luktar ändå. Och kastrullen är helt svart. Jag har försökt att diska ur den så gott jag kan men tänkte att du kanske kunde fortsätta när du kommer hem?!

Ja eller hur… Tror inte det va…

När jag kom hem var naturligtvis den lyxiga inte hemma men spåren av hennes verk, det var som att gå in i en vägg. Det luktade bränt.

