Etiketter

Blöt hunds väg fram till soffan är blockerad med en stor svart sackosäck. För vem vill ha en blöt hunds fotspår i en soffa… Så hon försöker hoppa upp i soffan bakvägen. Men det går ju inte såklart. För en liten fralla måste det ju kännas som om det är flera meter upp…

Hon sätter sig nedanför mig och piper lite sådär som att …men tyck synd om mig då och ta upp mig. Jag vill ju sitta i ditt knääääää. Men jag känner inte för en blöt hund i mitt knä. Så liten fralla sätter sig utanför sonens rum och piper. Ingen öppnar. Hon springer en våning ned, sätter sig utanför den lyxigas rum, och piper. Ingen öppnar. Hon springer upp igen. Lägger sig i någon minut i snurrfåtöljen som hon vanligtvis älskar, men inte nu. Blöt hund vill ha närhet.  Sätter sig utanför sonens rum igen och piper. Jag , som åskådare, tycker lite synd om henne så jag öppnar in och ser henne glatt hoppa upp i sängen. Sonen, som inte är vid medvetande ännu, gör inget motstånd till denna blöta hund.

Jag ler. En blöt hund som varit ute i regnet, kommit in och blivit avtorkad, är ju fortfarande en blöt hund!

Antar att jag får bannor över mig för detta senare…

